Je kunt alleen als bedrijf, organisatie of instelling gebruik maken van betalen op rekening (factuur). Wil je een privé bestelling plaatsen? Kies dan voor betaling achteraf met Klarna.

Hobby&Co voert zelf het volledige achteraf betaalproces uit. Je kunt een aanvraag doen tot een bedrag van € 300,00 als je voor de eerste keer gebruik maakt van betalen op rekening. Als je al bekend bent bij Hobby&Co kun je een aanvraag doen tot een bedrag van € 1000,00.

De kosten voor deze betaalservice bedragen € 2,49 per bestelling.

Ter goedkeuring van jouw verzoek om op rekening te betalen voert Hobby&Co een gegevenscontrole uit. Als je voor het eerst gebruik wil maken van op rekening betalen dan wordt de bestelling telefonisch en in ons kredietsysteem gecontroleerd voordat de bestelling wordt verzonden. Hobby&Co hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement.

Als jouw verzoek tot betalen op rekening is goedgekeurd ontvang je bij ontvangst van de bestelling ontvang de factuur. Deze wordt tevens per e-mail verzonden. Je dient deze factuur vervolgens binnen 14 dagen te betalen.

Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betalen op rekening niet goedgekeurd worden, dan kun je het aan te kopen artikel natuurlijk wel betalen met een andere betaalmethode.

Wij behouden ons het recht voor om een (gedeeltelijke) betaling vooraf te vragen of om een aanvraag te weigeren, ook al heb je gekozen voor betaling per factuur. Wanneer wij om betaling vooraf vragen, nemen wij apart via e-mail contact met je op nadat je jouw bestelling hebt geplaatst.

Als jouw verzoek tot achteraf betalen is afgekeurd kan dit de volgende oorzaken hebben:

  • Het afleveradres is een PostNL afhaalpunt
  • Het afleveradres is een postbus
  • Het afleveradres is onjuist/ niet bekend
  • Het afleveradres is geen kantoor/ huisadres
  • Het telefoonnummer is onjuist en/of afgesloten
  • Het aankoopbedrag bedrag is hoger dan het toegestane bedrag
  • Het maximum aantal openstaande facturen en/of lopende bestellingen is bereikt
  • Er zijn openstaande facturen waarvan de maximum betaaltermijn is overschreden
  • Het opgegeven bedrijf is niet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
  • Er is sprake van een faillissement of surséance van betaling, dan wel er is een aanvraag daarvoor ingediend

Indien dit het geval is wijzig de gegevens daar waar van toepassing en plaats de bestelling opnieuw of kies een andere betaalmethode. Je kunt bij vragen altijd contact met met ons opnemen.