Hobby&Co voert zelf het volledige achteraf betaalproces uit. Je kunt een aanvraag doen voor achteraf betalen tot een bedrag van € 150,00 als je voor de eerste keer gebruik maakt van achteraf betalen. Als je al bekend bent bij Hobby&Co kun je een aanvraag doen tot een bedrag van € 500,00.

Ter goedkeuring van jouw verzoek om achteraf te betalen voert Hobby&Co een gegevenscontrole uit. Als je voor het eerst gebruik wil maken van achteraf betalen dan wordt de bestelling telefonisch en in ons kredietsysteem gecontroleerd voordat de bestelling wordt verzonden. Hobby&Co hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement.

Als jouw verzoek tot achteraf betalen is goedgekeurd ontvang je bij ontvangst van de bestelling ontvang de factuur. Deze wordt tevens per e-mail verzonden. Je dient deze factuur vervolgens binnen 14 dagen te betalen.

Mocht onverhoopt jouw verzoek tot achteraf betalen niet goedgekeurd worden, dan kun je het aan te kopen artikel natuurlijk wel betalen met een andere betaalmethode.

Hobby&Co is wettelijk verplicht om een mogelijkheid tot achteraf betalen aan te bieden, echter zijn wij niet verplicht om de aanvraag voor achteraf betalen goed te keuren. Wij behouden ons het recht voor om een (gedeeltelijke) betaling vooraf te vragen of om een aanvraag te weigeren, ook al heb je gekozen voor betaling per factuur. Wanneer wij om betaling vooraf vragen, nemen wij apart via e-mail contact met je op nadat je jouw bestelling hebt geplaatst.

Als jouw verzoek tot achteraf betalen is afgekeurd kan dit de volgende oorzaken hebben:

  • Het afleveradres is een PostNL afhaalpunt
  • Het afleveradres is een postbus
  • Het afleveradres is onjuist/ niet bekend
  • Het afleveradres is geen kantoor/ huisadres
  • Het telefoonnummer is onjuist en/of afgesloten
  • Telefonisch niet bereikbaar/ geen telefoonnummer vermeld (in geval van nieuwe klant/aanvraag)
  • Het aankoopbedrag bedrag is hoger dan het toegestane bedrag
  • Het maximum aantal openstaande facturen en/of lopende bestellingen is bereikt
  • Er zijn openstaande facturen waarvan de maximum betaaltermijn is overschreden
  • Het opgegeven bedrijf is niet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (in geval van een zakelijke bestelling)
  • Er is sprake van een faillissement of surséance van betaling, of bent anderzijds onder curatele of onder bewind gesteld, dan wel er is een aanvraag daarvoor ingediend
  • Je bent niet beschikkingsbevoegd of je wordt vertegenwoordigd door degene die jou rechtsgeldig kan vertegenwoordigen en bevoegd is namens jou te handelen

Indien dit het geval is wijzig de gegevens daar waar van toepassing en plaats de bestelling opnieuw of kies een andere betaalmethode. Je kunt bij vragen altijd contact met met ons opnemen.