Hoe plaats ik een bestelling?

Door op de bestelknop op de productpagina te drukken voegt je het product toe aan de winkelwagen. Het winkelwagen scherm opent en je kunt direct naar afrekenen gaan.

Op de kassa pagina vul je de gevraagde gegevens in en ga je akkoord met de voorwaarden.

Wanneer je op de oranje afreken button drukt wordt je naar een beveiligde bankomgeving geleid waar je de bestelling kunt betalen.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Alle bestellingen worden standaard bezorgd door PostNL. PostNL levert normaal gesproken de volgende dag (ook op zaterdag). Wij doen altijd ons uiterste best om de bestelling binnen de aangegeven levertijd te leveren.

Het kan in een enkel geval voorkomen dat de levering vertraagd is. Indien je na drie werkdagen nog geen bestelling hebt ontvangen, neem dan contact met ons op.
Bij elk product staat de te verwachten levertijd vermeld. Wij hanteren de volgende levertijden:

OP VOORRAAD – Vóór 17.00 uur besteld, morgen in huis
Het artikel is op voorraad en wordt indien op werkdagen vóór 17.00 besteld, dezelfde dag verzonden.

LEVERBAAR – 1 tot 3 werkdagen
Het artikel wordt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 werkdagen verzonden.

NIET LEVERBAAR
Het product is uitverkocht. Je kunt het product op dit moment niet bestellen.

Zodra jouw bestelling wordt verzonden ontvang je altijd een e-mail met track & trace code waarmee je de zending kunt volgen. Heb je geen e-mail ontvangen? Check dan jouw spambox of neem contact met ons op.

Waarom heb ik geen bevestigingsmail ontvangen?

Helaas komt het onder andere bij gebruikers van Hotmail, Live, Yahoo en Gmail voor dat onze e-mail in de spambox terecht komt. Indien je twijfelt of het wel goed is gegaan met jouw bestelling dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Hoeveel bedragen de verzendkosten binnen Nederland?

GRATIS voor bestellingen vanaf € 35,00
€ 4,95 voor bestellingen tot € 35,00

Hoeveel bedragen de verzendkosten buiten Nederland?

Verzending naar België
GRATIS voor bestellingen vanaf € 50,00
€ 6,95 voor bestellingen tot € 50,00

Verzending naar Duitsland
GRATIS voor bestellingen vanaf € 100,00
€ 7,95 voor bestellingen tot € 100,00

Verzending naar overige landen
Neem contact met ons op via het contactformulier voor de tarieven van verzending naar andere landen.

Moet ik verzendkosten betalen als ik een product wil retourneren?

Als je besluit om een product terug te sturen dan dien je verzendkosten te betalen. Meld jouw retour aan via het online retourformulier en je ontvangt je per e-mail een link waarmee je tegen een gereduceerd PostNL tarief een verzendlabel aan kunt vragen.

Voor zendingen binnen Nederland is het tarief € 4,95 en vanuit België en Duitsland € 8,95.

Ik heb nog geen bestelling ontvangen?

Als de verwachte verzenddatum nog niet is verstreken zoals vermeld bij het product, dien je nog even geduld te hebben. Mocht dit al wel het geval zijn dan kun je altijd contact met ons opnemen via het contactformulier en zoeken wij dit graag voor je uit.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kunt jouw bestelling altijd annuleren door een bericht te sturen via het contactformulier.

Als het product nog niet is verzonden en het aankoopbedrag + eventuele verzendkosten inmiddels wel is voldaan dan storten wij dit binnen 1 werkdag terug op jouw bankrekening.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Als het product toch niet is wat je er van verwacht had dan kun je dit altijd binnen 30 dagen retourneren. Voorwaarde is dat het artikel niet gebruikt is en voorzien van de originele verpakking en eventuele labels. Je hoeft geen reden op te geven voor de retourzending.

Wil je iets retourneren? Meld jouw retour aan via het online retourformulier en je ontvangt je per e-mail een link waarmee je tegen een gereduceerd PostNL tarief een verzendlabel aan kunt vragen.

Voor zendingen binnen Nederland is het tarief € 4,95 en vanuit België en Duitsland € 8,95.

De retourzending kun je inleveren bij het dichtstbijzijnde PostNL PostNL servicepunt of businesspoint.

Als wij de retourzending in goede orde hebben ontvangen wordt het aankoopbedrag + de verzendkosten zo snel mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen op jouw bankrekening teruggestort.

Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Als het gaat om een bestelling die door de brievenbus past dan hoef je niet thuis te zijn. De postbezorger doet de zending in de brievenbus. Als je bestelling niet door de brievenbus past zal de pakketbezorger een bericht achterlaten en het pakket de volgende dag opnieuw aanbieden.

Mocht je opnieuw niet thuis zijn dan kun je het pakket bij een afhaalpunt in de buurt ophalen met het afhaalbericht dat de pakketbezorger in de brievenbus heeft achtergelaten.

Hoe kan ik de status van mijn bestelling bekijken?

Als de verzending daadwerkelijk wordt verzonden sturen wij je een e-mail met track & trace code.

Als je tijdens het bestellen een account hebt aangemaakt is ook mogelijk om de status van de bestelling te bekijken via jouw persoonlijke account.

Als je geen persoonlijke account hebt dan kun je de status van jouw bestelling hier bekijken.

Zijn alle prijzen inclusief BTW?

Alle bedragen vermeld op onze website zijn inclusief BTW.

Kan ik ook zakelijk bestellen en staffelkorting krijgen?

Het is voor jouw organisatie erg aantrekkelijk om bij Hobby&Co te bestellen. Bij grotere aantallen vanaf 5 producten in een bestelling profiteer je namelijk van aantrekkelijke kortingen tot wel 40%.

Lees hier meer over zakelijk bestellen bij Hobby&Co.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt bij Hobby&Co veilig betalen via iDeal, VISA, Mastercard, Paypal, overboeking, Bancontact en achteraf betalen.

Is online bestellen en betalen veilig?

De betalingen via iDeal en Bancontact worden bij ons afgewikkeld door de betalingsprovider Mollie. Bij het afrekenen wordt je automatisch doorverwezen naar een beveiligde internet omgeving waar je zonder dat iemand met je mee kan kijken en je de betaaltransactie zonder zorgen kunt voltooien.

Mollie waarborgt de veiligheid met een veilige SSL-verbinding. Jouw gegevens worden dus versleuteld verzonden, het is niet mogelijk om deze informatie te onderscheppen of in te zien op welke manier dan ook. Je kunt dit controleren doordat het webadres waarnaar je wordt doorverwezen begint met https://

Waarom wordt mijn verzoek om achteraf betalen niet geaccepteerd?

Het kan incidenteel voor komen dat jouw bestelling door de kredietcheck wordt geweigerd, controleer altijd of je de juiste gegevens hebt ingevoerd.

Mocht je vragen hebben over deze kredietcheck dan kun je altijd contact met ons opnemen, je kunt uiteraard ook een andere betaalwijze selecteren.

Op deze pagina kun je meer informatie vinden over achteraf betalen.

Wat is Hobby&Co?

Hobby&Co is onder andere gespecialiseerd in duurzame houten bouwpakketten voor jong en oud. In ons uitgebreide assortiment vind je voor ieder wat wils, van ridderkasteel tot poppenhuisvliegtuigenboten en dieren. Klik hier voor meer informatie over ons.

Hoe kan ik contact opnemen met Hobby&Co?

De snelste manier om contact met Hobby&Co op te nemen is door een bericht te sturen via het contactformulier. Je krijgt 7 dagen per week binnen 24 uur antwoord op jouw bericht.

Je kunt ons op maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 18.00 telefonisch bereiken op het nummer 085 06 02 433.

Waarom zou ik bij Hobby&Co bestellen?

Hobby&Co maakt het verschil met andere soortgelijke webwinkels met de volgende extra services:

  • Op werkdagen voor 17.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden
  • Gratis verzending vanaf € 35,00
  • 30 dagen bedenktijd
  • 365 dagen per jaar 24/7 e-mail support via het contactformulier

Wat moet ik doen als mijn vraag er niet bij staat?

Neem gerust contact met ons op via het contactformulier als jouw vraag er niet bij staat of als er nog zaken onduidelijk zijn. Wij helpen je graag verder.